Witam Cię w nowym roku 😃🎂🥂

 

Nowy Rok – nowe możliwości! Może brzmi to nadto motywacyjnie ale uważam, że każdy dzień daje nam nowe szanse i nowe możliwości na każdym polu i w każdej dziedzinie życia. Najważniejsze aby mieć chęci i wiarę w ich powodzenie.

 

Kontynuując temat sprzed tygodnia, podzielę się z Tobą refleksjami z dobrych stron naszej pracy z ludźmi czyli naszymi Klientami.

Już wspominałam, że według mnie order wytrzymałości powinny dostać kobiety pracujące w sklepach spożywczych, a szczególnie przy obsłudze klienta. Mężczyźni radzą sobie lepiej z trudnym klientem i nie przeżywają tak bardzo jak my – kobiety, niedorzecznych sytuacji.

 

Przytoczę przykłady z życia wzięte i moich obserwacji. Kasjerka w ciągu dnia jest w stanie obsłużyć kilkaset klientów. Polska to nie np. Teneryfa, gdzie w spożywczym pani na kasie przez 10 min rozmawia ze swoją koleżanką i nikt nikogo nie upomina, nikt się nie spieszy. Kilka lat temu doświadczyłam osobiście takiego zdarzenia i do dziś zastanawiam się jak to możliwe, że sytuacja, która zupełnie normalna jest na Teneryfie, u nas w kraju jest po prostu nie do przyjęcia… 

 

W naszej mentalności głęboko zakorzeniony mamy pośpiech. Wszyscy gdzieś się spieszymy, gonimy czas, miny nasze są wymowne, gdy musimy dłużej postać w kolejce. Co czuje kasjerka widząc taką sytuację? Podejrzewam, że nawet ta z mocną odpornością na stres, co jakiś czas irytuje się zachowaniem swoich klientów.

 

Czy można takiej osobie uprzyjemnić czynności i pozytywnie nastroić Ją na kolejne godziny pracy? Wszyscy jesteśmy twórcami i sprawcami swoich zachowań. Pomagajmy sobie wzajemnie w codziennych sprawach ofiarowując sobie czas, uśmiech i dobry nastrój. Szczere „dzień dobry” i „dziękuję” również mają niesamowitą siłę.

 

 

Czytając tego bloga, może pomyślisz sobie: – „Co Ty Iwona piszesz za bzdury!? Jak mam mieć dobry nastrój kiedy wciąż za zakupy więcej płacę, a w torbie mam mniej zakupów.” A ja odpowiem Ci, że w tej sprawie zgodzę się z Tobą, ale co, tak na prawdę nam zostało lepszego, od zwykłej ludzkiej życzliwości i uśmiechu na twarzy? Przecież za podwyżki nie odpowiada ani sprzedawca, ani kasjerka, ani właściciel sklepu. 

 

Według analiz ekspertów, rok 2022 i nowy ład nie będzie rozpieszczał nikogo. Życzę sobie i Wam wszystkim siły, kreatywności w działaniach i właśnie tej ludzkiej życzliwości na każdym kroku…

 

Have a nice day!

 

~ Iwona Czapla-Szura